Gimme love

Fan vad jag längtar efter ett riktigt, seriöst förhållande. Jag vill ha någon att älska och som älskar mig, någon som håller om mig nätterna igenom, någon som kysser mig och alltid vill vara med mig. Jag vill planera en framtid ihop med någon. Ja, detta låter skitlöjligt, jag vet, men det är detta jag vill. Dessutom säger min kropp att det är dags att skaffa barn snart.
Helt sjukt att jag ens skriver det här, för bara ett år sen ville jag vara single for life och ansåg att meningen med att leva var att resa och upptäcka nya saker; att vara fri och kunna göra vad som helst när som helst. Jag avskydde tanken på att binda mig. Saker och ting kan ändras fort, obviously.
 
Men hur skaffar man ett förhållande? Att bli kär är nog det första steget och hur blir man det? Jag har jättejättesvårt att bli kär, har aldrig ens varit det på riktigt. Så hur gör man? Steg nummer två är att killen ska gilla mig tillbaka.  Mitt dåliga självförtroende säger att ingen kan få känslor för mig  förstår inte hur en del kan finna mig attraktiv. Pinsamt att snart vara 25 år och ha så dåligt självförtroende när det kommer till kärlek. Jag måste sluta jämföra mig med andra tjejer hela tiden. Måste lära mig att tycka om mig själv först. Vilka i-landsproblem, eller hur?!
Dessutom vill jag ha äkta kärlek à la Twilight och inget flyktigt. Jag vill att det ska vara såsom folk skriver sånger, dikter och böcker om. Finns det ens sådan kärlek på riktigt?
 
 
 
 
 

Kommentera här: