Fattar ingenting

Måste berätta om ett telefonsamtal som jag fick idag. Jag har sökt extrajobb via ett företag. Det var faktiskt så att det här företag kontaktade mig och föreslog att jag skulle söka tjänsten. Förra veckan var jag där på intervju och det gick bra. Och nu ringer dem och berättar det de har dåliga nyheter: praktik räknas inte som sysselsättning och ett villkor för att bli anställd var att ha en annan huvudsaklig sysselsättning. Jag blev riktigt förvånad, arg,besviken och ledsen! Hur fan kan praktik inte räknas som sysselsättning när det till och med via AF som jag har praktikplatsen?! Vill dom inte att folk ska jobba eller? Tydligen inte. Jag frågade varför det var såhär och kvinnan från företaget svarande bara att det stod i nåt avtal och att det som krävs för att bli anställd är studier eller ett deltidsjobb. Jag förstår inte hur det kan vara såhär, hur det ens är möjligt! Jag vill inget hellre än att jobba och nu får jag inte. Jag jobbar för fan gratis nu heltid med enbart pengar från försäkringskassan. Aaaaaaaaaaarrrrrrrh!
 
Jag är så trött på motgångar. Det vill aldrig funka riktigt på något sätt, varken karriär eller privatliv. Vad har jag gjort som förtjänat detta? Måste ha vart ond i ett tidigare liv och blir straffad nu? Jag kämpar och kämpar för att må bra och för att göra något meningsfullt, men livet älskar att jävlas med mig. Ändå tänker jag positivt; att jag har det bra trots allt. Det finns alltid de som har det värre.

Kommentera här: