Segt!

Halsen börjar göra ont igen. Typiskt, fast nu var det inte min hals jag tänkte skriva om. Jag sitter nu på ett ställe som ska hjälpa ungdomar att komma ut i arbetslivet genom praktik. När jag var på informationsmötet verkade detta som något jättebra men nu är jag väldigt osäker....Jag och de andra deltagarna har suttit här sen nio imorse och inte gjort ett skit förutom att skriva CV och personligt brev som tog ca 1,5 tim. Nu är alla ute på Facebook eller Youtube, vissa har till och med gått härifrån för ingen bryr sig om oss eller säger vad vi ska göra. Själv passar jag på att blogga för att få tiden att gå. 
Jag har skrivit ihop ett grymt personligt brev och CV blev tre sidor långt. Har alltid tyckt att jag inte gjort något i mitt liv men nu när jag hade allt uppstaplat framför mig så insåg jag att jag hunnit med ganska mycket. Jag har rest, utbildat mig, praktiserat, jobbat...Är ganska stolt över mig själv när jag inser hur mycket jag har gjort. 
 
Imorgon hoppas jag det blir roligare och intensivare här, ingen orkar bara sitta en hel dag och inte göra någonting. Vi är här för att vi vill komma ut i arbetslivet, inte för att stirra in i en skärm. Folket är ändå trevliga att prata med.
 
Nu ropar någon att det är samling i mitten. Ingen reagrar. Gäller dessa även oss nya? Verkar som så, två av gruppen avlägsnar sig....lika bra att haka på!

Kommentera här: