Sabado en la noche

Dagen blev inte riktigt som planerad. Jag och en kompis bestämde för att mötas upp på stan och fotografera men vi hann bara ses i knappt en halvtimme innan han fick åka hem pga sjukdom. Jättetråkigt och jag blev så orolig för honom. Dessutom hade vi planerat att gå ut ikväll för att fira hans födelsedag men det blev nu inställt.
 
Jag stannade kvar på stan för att titta på en grupp mariachis som spelade och kunde inte låta bli att dansa med i musiken. Sedan gick jag och en av mina trognaste vapendragare till en gemensam kompis på lunch. Tyvärr hade hon glömt bort att jag är allergisk mot fisk och självklart stank det fisk i hela lägenheten. Trots att jag vistades där inne högst 5 min började det klia på hela kroppen och bli tungt att andas. Slängde i mig två tabletter men det hjälpte inte så det var bara att åka in på akuten. Väl där fick jag snabbt hjälp tack och lov, men fick sitta i tre timmar för observation vilket var väldigt drygt.
 
Latino-rytmerna sen tidigare idag på stan satt kvar och nu har jag dansat typ hela kvällen. Ibland saknar jag dansen och Kuba otroligt mycket. Tänk att det är fem år sen jag var i Havanna! Tiden har gått så fort...Om allt hade gått som planerat då hade jag varit gift och bott på Kuba nu med minst två barn. Tur ändå att det blev som det blev fastän det var jobbigt då. Jag är glad att han visade sitt sanna jag innan vi skrivit på äktenskapspapprena och allt det där, att han erkände sin otrohet och lögn. Men som sagt, är ändå glad och tacksam nu i efterhand att det blev som det blev.  Tänk att det viktigaste någon gjort var att svika mig.
 
Malecon, Havanna

Kommentera här: